Nädal 5: võrgusuhtlemise 10 käsku

Selle nädala põhiteemaks on võrgusuhtlus. 








Virginia Shea toob oma raamatus välja 10 võrgusuhtlemise käsku. (Shea, 1997)

Kõikidega nendest olen ka ise kokku puutunud ning mul on seotud mitmeid lugusid sellega, mis moel neid käske jälgitakse. Siin jagan näiteid kuuenda käsu kohta.

"Rule 6: Share expert knowledge".  (Shea, 1997)

See on minu jaoks üks kõige kasulikumaid netiketti käske/põhimõtteid.

Näited:

Igati tore asi on näiteks Facebook grupid, kus saab ühel või teisel teemal nõu küsida. Ise olen mitme sellise gruppi subscriber ning saan sealt leida vastust paljudele küsimustele (nt kodulinna kohta: kus süüa, kust saab abi, kes teab vms), isegi siis, kui ise ei küsinud. Üldiselt nende gruppide puhul olen väga rahul selle passiivse infovooguga, sest tõepoolest inimesed jagavat infot, mis on kasulik. (Siin ei võeta arvesse neid trolle, kellel on igale grupis esitavale küsimusele mõni "humoorikas" vastus olemas.)

Mulle endale meeldib samuti jagada värskelt saadud teadmisi millegi kohta minu Instagram´i sõpradega. Näiteks on iganädalaseks saanud rubriik: "Päeva sõna" minu Instagram Stories´ides. Postitan siis, kui saan mingi sõna tähenduse/ kirjapildi/etümoloogia kohta teada. Alati saavad jälgijad päeva sõnale ka reageerida selle all olevas küsimustikus "Teadsin" või "Ei teadnud, aga sain teada". See rubriik pakub mulle rõõmu, sest ühelt poolt saan jagada infot mind hetkel huvitaval teemal ning alati leidub ka hulk inimesi, kes on sellest huvitatud, kellele on see ja teised mini-rubriigid kasulikkud ja kes on valmis ka oma kogemust jagama.


Samas aga selliste ekspertarvamusteega peab alati olema väga ettevaatlik. Näiteks olen mitmel aastal 1. aprilli eel kohanud erinevaid "teema ekspertide" poolt esitatud "fakte" ja "uusi avastusi", mis esmapilgul tunduvad usaldusväärsed olevat, kuid on tõepoolest pigem autori fantaasiad. Soovitus olla ettevaatlik käib ka nende inimeste kohta, kes levitavad vandenõuteooriaid toetavat ja taolist sorti infot. 


Kasutatud allikad

Shea, V. (1997) Netiquette. Loetud aadressil: http://albion.com/netiquette/ (03.10.2021)
https://eztalks.com/res/2021/03-16/14/26fda684f4a423401cb4293614f9b592.jpg


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Nädal 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Selle nädala ülesandes tuli valida  üks suurematest IT-turvariskidest ja analüüsida seda ajaveebiartiklis.  Identiteedi omastamine veebis on...