Nädal 3: uue meedia mõju traditsioonilisele

Selle nädala artikli teemaks on uue meedia mõju traditsioonilisele meediale.

Traditsioonilise meedia all mõeldakse meediakanaleid, mis olid enne Interneti tulekut. Uus meedia on Internetis leviv meedia (nt erinevad artiklid, väljaanded, reklaam, sotsiaalmeedia, erinevad blogid jms). [1]


Meedia. [3]














Mõned meediakanalid on aja jooksul kolinud veebi ning osa nendest eksisteerib tänapäeval ainult online´is, näiteks kultuuriajakiri Plug eksisteerib viimasel paaril aastal ainult veebiajakirjana [2], aga kindlasti on see esitatud ka sotsiaalmeediakanalites nagu Facebook.

Minu arvates avaldas uue meedia ilmumine suurt mõju traditsioonilisele meediale. Siin võib kirjutada mitmetest positiivsetest ja negatiivsetest mõjutegurist erinevatele inimrühmadele (meedia tootjad - töökohad, tarbijad - meediatoodete tarbimise viis, reguleerivad asutused - maksud, jpm), tegureid on palju ja on raske välja tuua, mis nendest on kõige positiivsem või kõige negatiivsem üleüldse. 

Uus meedia. [4]












Isiklikult arvan, et üks kõige olulisemaid mõjutegureid on informatsiooni levitamise kiirus, sellel on nii positiivseid kui ka negatiivseid külgi, näiteks:
+  Informatsiooni levitamine toimub väga kiiresti ja ka tavainimene võib olla kursis kõige aktuaalsemate uudistega vaid mõne minuti pärast peale sündmuste toimumist. Nt videod augustis Afganistanis Kabulis toimuva kohta, mis olid peaaegu live´is kättesaadavad. Tänapäeval ei pea ootama 21:00 algavaid uudiseid, et olema kursis toimuvaga, piisab internetiühendusest ja nutitelefonist ja lõpmatu infovoog on 24/7 kättesaadav.

Interneti areng ja populariseerimine mõjutas traditsioonilise meedia arengut uute vormi ja meediakanalid muutsid ennast olemuselt rist - ja transmeedia platformiteks. Tänapäeval enamus meediakanaleid on veebis esindatud.

-  Informatsiooni on liiga palju ja tarbimise maht on mitmekordistunud. Selle tagajärjena kaotavad uudised aktuaalsust ülikiiresti ja see, mis võiks olla mitme nädala põhiteemaks 50 aastat tagasi, "elab" ja on aktuaalne parimal juhul vaid järgmise päeva hommikuni. Kiirus mõjutab kvaliteeti. Kuigi aastakümnete jooksul on nt üldine videote kvaliteet tõusnud, siis vaataja siiski eelistab 360p videot, mis on kiiresti kättesaadav, professionaalsele videomaterjalile, mis ilmub vaid paari päeva pärast. 


Kahtlemata on uue meedia mõju traditsioonilisele suur. Ma arvan, et traditsiooniline meedia produkt ei kao kunagi vaid ühel päikesepaistelisel päeval hääbub piir uue ja traditsioonilise meedia vahel täielikult, mis annab alguse mõnele "uusimale meediale".



Kasutatud allikad
[1] https://www.techfunnel.com/martech/traditional-media-vs-new-media-beneficial/
[2] https://www.sirp.ee/s1-artiklid/c7-kirjandus/moista-meie-kolkluse-maara/ 
[3] https://msport.ee/wp-content/uploads/2019/04/meedia.png
[4].https://www.eliassonmarketing.com/wp-content/uploads/2021/04/social-media-opportunities-601bc9d146e00.png





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Nädal 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Selle nädala ülesandes tuli valida  üks suurematest IT-turvariskidest ja analüüsida seda ajaveebiartiklis.  Identiteedi omastamine veebis on...